muzea kolei
solary, kolektory słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne, fotowolt
Temat: Znowu sprywatyzowali szyny!
...lat gagariny, byczki i fiaty będą takim rarytasem jak dla nas w tej chwili parowozy - zwłaszcza te dymiące.
W końcu nie wszystko jeszcze pomierzone, nie wszystko obfotografowane... Jak tak dalej pójdzie to z kolei zostanie tylko to co na załączonych zdjęciach... I żal tego pokolenia co po nas przyjdzie, żeśmy zostawili po sobie śmietnisko...
A może by tak jeszcze w tych skansenach (nawet Niemcy w swojej prasie wyszydzają, że na całym świecie są muzea kolei tylko w Polsce skanseny ) zachować jakiegoś decydenta od spraw upadku i degrengolady kolei. W wygodnej klatce z drewnianą pryczą...
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=6265
Temat: Polska duma
...system szkolny i prawny, działały ambasady w większości państw świata. Gospodarka - niewydolna i marnotrawna - stanowiła jednak realną bazę do przebudowy państwa. W marcu 1921 r. Józef Piłsudski zaczynał proces odbudowy państwa, a właściwie budowy państwa z niczego. W jego wschodniej części koleje jeździły po szerokich torach rosyjskich, a w zachodniej i południowej - po europejskich (dodatkowo w dwóch różnych standardach - stąd muzea kolei wąskotorowych). Każdy z dawnych zaborów był nastawiony na współpracę z organizmem gospodarczym swojego zaborcy. Brakowało na przykład bezpośredniego połączenia kolejowego i drogowego Poznania z Warszawą. W kraju obowiązywały cztery kodeksy karne i cywilne. W rezultacie czyn będący przestępstwem w Warszawie był dozwolony w Krakowie. Nie istniały jednolity wzorzec pracy urzędników i jednolita musztra wojskowa....
Źródło: forumwns.lh.pl/viewtopic.php?t=4214
Temat: Przerwa w ruchu planowym do Poznania
...lub były w zupełnie bezsensowny sposób z wyłączeniem sezonu letniego w miejscowości turystycznej. Oczywiście, większą wagę przywiązuje się tam do jakości napraw i do stanu lokomotyw, ich eksploatacja jest jednak bardziej intensywna przez dłuższy czas w roku, szczególnie w sezonie letnim. Codzienny ruch parowozów dla turystów jest prowadzony mniej więcej jak w wolsztynie, nazywa się to tylko nie 'Państwowa Kolej' tylko GMBh albo Ltd. Muzea kolei bez planowego ruchu - nie ujmując niczego Skierniewicom - nie są tak atrakcyjne dla przeciętnego turysty a co za tym idzie dla regionu. O ile spółka kolejowa - jakkolwiek by się nie nazywała - ma wykonać zadaną pracę mozliwie sprawnie i niewielkim kosztem, o tye codzienne połącznie turystycznego miasta z głównym miastem regionu do którego można dolecieć lub dojechać z zagranicy powinno leżeć w interesie Wolsztyna....
Źródło: parowozycompl.fora.pl/a/a,102.html